Zaoberáme sa výrobou, predajom a distribúciou potravín zdravej výživy. Portfólio našej spoločnosti tvorí sortiment celozrnných, bezgluténových, bezlaktózových produktov a produktov patriacich do racionálnej výživy. Na slovenskom trhu pôsobíme 18 rokov a počas celého obdobia je našou snahou dbať na kvalitu používaných surovín a produktov, ako aj na tradíciu vyplývajúcu zo slovenského trhu. Neustále sa snažíme zlepšovať sortiment, prinášať nové produkty a poskytovať zákazníkom 100% služby. Náš tím je zložený z ľudí, pre ktorých je Ravita životným štýlom a dušou. Jednoducho povedané máme radi našu prácu a radi ju posúvame k Vám. :)

Baker

Sleduj nás:
Title Image

Chia semená

18 rokov skúsenosti z nás robí spoľahlivého partnera.
Chia semená

Chia (semená Salvia hispanica ) je rastlina s fialovými alebo bielymi kvetmi, ktorá je pôvodom z Mexika a Strednej Ameriky. Chia semená sú pri zbere čiernej alebo bielej farby.  V minulosti boli tak vysoko cenené, že sa používali pri náboženských obradoch, dokonca aj ako platidlo. Chia semienka sú 100% bezgluténové.

Prečo je chia zdravé?

Je známe, že Chia je najbohatším rastlinným zdrojom omega-3 mastných kyselín, ale neobsahuje cholesterol. Toto je hlavný rozdiel oproti rybacím produktom, z ktorých všetky obsahujú isté množstvá cholesterolu. Chia semená obsahujú 5 krát viac vápnika ako mlieko.    Ďalej je o Chia semenách známe, že sú výborným zdrojom vitamínov B, medzi nimi aj vitamínu B17. Sú dobrou voľbou pri chudnutí bez pocitu hladu. Sú bohatým zdrojom vlákniny a pomáhajú detoxikovať organizmus. Svojim nutričným zložením zvyšujú psychickú koncentráciu a pozornosť. Chia semená tiež spomaľujú starnutie, kvôli svojmu obsahu antioxidantov. Sú dobrým doplnkom stravy pri budovaní svalovej hmoty, pretože obsahujú bielkoviny a ďalšie dôležité látky.

Tipy na použitie

Chia semená sa môžu používať na priamu konzumáciu rozmiešané vo vode alebo mlieku. Tiež sa používajú ako prísada do jedla, napr. do ranných müsli, kaší a jogurtov. Pridávajú sa do ciest na pečenie, zeleninových a ovocných šalátov.

Semená ponoríme do vody, džúsu alebo zmixujeme s jedlom. Chia vsiakne vodu a tak nám dodá potrebné tekutiny a hydratuje naše telo. Využitie si nájde aj ako zahusťovadlo. Je preukázané, že konzumáciou Chia semien si môžeme zlepšiť celkové zdravie, však rovnako ako pri iných veciach platí “všetko s mierou”.

Skladovanie

Skladujte na suchom mieste a chráňte pred priamym slnečným žiarením.

Výživové údaje

Výživové údaje na 100g výrobku:  energia1901,52kJ/456kcal; tuky 33,8g z toho nasýtené mastné kyseliny 3,0g; sacharidy 0,7g z toho cukry 0,7g; bielkoviny 20,2g; soľ 0,002g.

Date:

Tags:

POST A COMMENT