Zaoberáme sa výrobou, predajom a distribúciou potravín zdravej výživy. Portfólio našej spoločnosti tvorí sortiment celozrnných, bezgluténových, bezlaktózových produktov a produktov patriacich do racionálnej výživy. Na slovenskom trhu pôsobíme 18 rokov a počas celého obdobia je našou snahou dbať na kvalitu používaných surovín a produktov, ako aj na tradíciu vyplývajúcu zo slovenského trhu. Neustále sa snažíme zlepšovať sortiment, prinášať nové produkty a poskytovať zákazníkom 100% služby. Náš tím je zložený z ľudí, pre ktorých je Ravita životným štýlom a dušou. Jednoducho povedané máme radi našu prácu a radi ju posúvame k Vám. :)

Baker

Sleduj nás:
Title Image

Blog

Zo života v Ravite

Inšpirácie ako použiť vločky

Univerzálna potravina- vločky!

Máme ich niekoľko druhov a všetky vynikajú svojou rýchlou prípravou. Dokážete nimi obohatiť množstvo produktov.

Vo väčšine prípadov sú vločky len naparené a rozlisované zrno. Para sa necháva pôsobiť rôzne dlhú dobu. Vločky sú teda tepelne upravený výrobok. Vyrábajú sa z rôznych druhov obilnín. Nakpríklad pšena, pohánky, špaldy či ovsa.

Najznámejšie sú asi ovsené vločky, ktoré majú široké využitie.

Obsahujú kvalitné bielkoviny a tuky s vysokým obsahom rozpustnej a nerozpustnej vlákniny. 

Vločku skladujte v tme a v uzatvorenej nádobe. Najviac citlivé na uskladnenie sú pšenové vločky, ktoré rýchlo zožltnú. Obzvlášť v letných mesiacoch je najlepšie ich uskladňovať v chladničke.

Ako použiť vločky ?

Vločky môžete konzumovať priamo. U niektorých druhov je však vždy lepšie ich povariť aby boli ľahšie stráviteľné. Napríklad také pohánkové, ryžové, veľke pšeničné či špaldové sa odporúčajú variť vždy pred konzumáciou.

  1. Slaná a sladká raňajková kaša : kaša z vločiek je výbornou raňajkovou alternatívou. Pripravte si svoju obľúbenú zmes vločiek, orechov a ovocia do veľkej nádoby a ráno už len chytro zalejte rastlinným mliekom. Obľúbená je taktiež alternatívna “overnights oats”. Vločky si rovnako pripravíte do uzatvarateľnej nádoby, zalejete mliekom a necháte cez noc v chladničke. Ráno tak už máte pripravenú kašu :). Páradne sa nám osvedčili aj kaše na slano. Kombináciou s pohánkovými vločkami, zeleninou a kvalitnými bylinkami si takto môžete pripraviť sýte jedlo, ktoré nahradí aj ľahký obed.
  2. Posýpka: Rozmixujte ľubovoľné vločky, oriešky a hrozienka. Pridajte ďatľový sirup a opečte na kokosovom tuku. Pripravíte si tak výbornú posýpku na koláče, poháre a iné sladké jedlá.
  3. Krutóny do polievky: rôzne druhy vločiek zmiešajte so semienkami a obľúbeným korením. Opečte na troške olivového  oleja a podávajte s teplou polievkou.
  4. Zahustenie krémových polievok: pred koncom varu do polievky jednoducho pridaj vločky. Pozor na množstvo. Trošku povar a rozmixuj.
  5. Obohatenie pokrmov: výborne sa hodia na len tak do cesta na pečenie, na prípravu chleba, lievancov  či mafínov.

Slaná kaša

Ak si už prejedená sladkých raňajok nechaj sa inšpirovať touto výživnou alternatívou! Ovsené vločky sa dajú pripraviť aj na slano. Základ sú kvalitné korenia a bylinky, odvaha experimentovať a skúšať nové chute. Nám sa táto slaná alternatíva osvedčila aj ako príprava rýchleho obeda keď nieje veľa času.

Potrebujeme:

  • 2  hrste jemných ovsených vločiek Ravita
  • 1 hrsť pohánkových vločiek Ravita
  • čerstvá cibuľka 
  • malé šampiňóny (podľa chuti)
  • tekvicové semienka
  • čierna soľ
  • vývar
  • syr balkánskeho typu
  • vajíčko 
  • rímsky kmín Lebensbaum

Na olivovom oleji orestujeme cibuľku a pridáme rímsky kmin. Pridáme vločky, zalejeme povrch vývarom (alebo vodou s troškou tekutého bujóna) a miešame kým nedosiahneme pozadovanú hustotu kaše. Na druhej panvici na oleji orestujeme šampiňóny do zlatista. Pridáme tekvicové semienka a pečieme pokiaľ nezačnú praskať.

Kašu ochutíme čiernou soľou a podávame so zmesou z húb a semienok. Dozdobíme s vňaťkou z cibuľky. Môžeme pridať varené vajíčko a syr.

 

Dobrú chuť!

 

Suroviny nakúpiš